20 mai 2007

oppdatering fra byggeplassen



Det går stadig fremover oppe på tomta. Nå har den første rekka med hus kommet opp og det jobbes innvendig. Tre montert - fire igjen.
Og her borte gjøres det forberedelser for huset "mitt":




Bare fire måneder igjen nå :(
Litt utolmodig for tida, ja.




Bildene er tatt på 17. mai da jeg tok en liten rekognisering etter middag hos sjølingan. Tittet litt inn i en av leilighetene, og kunne forsåvidt ha gått inn også for alt sto åpent. Kan ikke si at sikkerheten var den helt store - kanskje ikke rart det allerede har vært innbrudd. Men det så ganske så bra ut iallefall. Boden blir litt mindre enn jeg hadde sett for meg, og har to luker på den ene veggen for sikringer og vannledninger antakelig. Blir litt utfordrende å utnytte den best mulig, men det ordner seg. Mener det skal bli plass for en fryseboks, ei hylle og klesoppbevaring. Vinduet så veldig greit plassert ut.
Inngangsdørene blir grå, som på bildet over. Noe jeg er veldig fornøyd med - er så lei blått og det er den fargen andre hus jeg har sett har. Ser ut til at de har holdt seg til fargene hvitt, grått og bøk i leilighetene i tillegg til det røde utvendig. Nøytrale greie farger som kan kombineres med det meste.
Ellers ser det ikke ut til at det blir ramper ved husene, men at inngangspartiene ligger plant med grunnen. Det er igrunnen mye finere og mer itråd med tanken om universell utforming. Nå er det visst ikke lenge før vi får en offisiell visning på byggeplassen - og jeg ser frem til det. De første husene er innflyttningsklare allerede i Juli og jeg håper at det resterende arbeidet går raskere enn forventet. ja det er iallefall lov å håpe :)

Ingen kommentarer: