20 juli 2007

det nærmer seg

Nå er det bare ca. to måneder igjen til flytting og jeg er i full gang med å forberede til salg av leilighet. Det er litt fiksing og rydding som må til for å prøve å få en best mulig pris. Og så rengjøring da! Det er forresten utrolig hvor et spiser på seg når en først begynner å fikse - å male hvitt feks. er ikke bare lurt når en oppdager at det blir veldig skille mot det som var hvitt fra før... Ja, ja, jeg må vel bare sette en strek et sted, for på onsdag kommer det en for å fotografere. Våtromstest har jeg hatt og den var glimrende - ikke noe fukt av betydning og det meste av røropplegg er av nyere dato. Kun varmtvannstanken som er gammmel, men det er ikke antydning til fukt eller lekkasje der heller. Jeg ble fortalt at jeg kan selge med god samvittighet!! :D
Det elektriske er også i grei stand - hadde en sjekk for noen få år siden.
Akkurat nå er det ganske rotete her, men jeg skal legge ut noen bilder av leiligheten når jeg har fått vasket og ordnet litt mer.

Det tar en del tid å klargjøre leiligheten, men jeg tar meg tid til å titte litt i interiørblader og på nett etter inspirasjon til nyleiligheten. Prolapsen er fortsatt veldig plagsom, så empoet er ikke helt som jeg hadde håpet, og et løfteforbud er ikke så greit, men jeg får hyre litt mer hjelp enn tenkt. Jeg ser frem til å vite hvordan økonomien blir etter salget, så jeg kan starte litt handling - men ikke lenge til nå. Håper salget går raskt!

Det blir lite belysning i leiligheten, men det er igrunnen greit for det er jo noe av det som er med å gi leilgheten særtrekk. Jeg har funet noe belysning på nett som jeg kan tenke meg. Blant annet vil jeg ha denne lampa på soverommet:



Ser ganske så fint ut, og så vil jeg ha en mønstret tapet på iallefall en vegg, men det kommer etter hvert. Denne grønnfargen var bare herlig!



Lampa er laga av designeren Tord Boontje og heter "Midsummerlight".

Ingen kommentarer: